általános szerződési feltételek
1. Általános információk
1.1. A Szolgáltató adatai
Az lelekolto.hu webáruház és a weblap üzemeltetője:
Egyéni vállalkozó neve: Khaut Kriszta
Székhely: 9022 Győr, Szent István út 53. 3/21
A vállalkozás üzleti tevékenysége helyének postai címe:
9022 Győr, Szent István út 53. 3/21
Adószám: 59518255-1-28
Nyilvántartási szám: 57562272
Számlavezető pénzintézet: UniCredit Bank
Számlaszám: 10918001 00000115 96960009
Elérhetőség:
Tel.: +36 30 68 46 288
E-mail: lelekolto@gmail.com
Web: www.lelekolto.hu
Jelen dokumentum tartalmazza Khaut Kriszta egyéni vállalkozó, mint szolgáltató (továbbiakban „Szolgáltató”) által üzemeltetett www.lelekolto.hu oldal használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket (továbbiakban „ÁSZF”).
1.2. A weboldal általános bemutatása
Az lelekolto.hu oldal webáruház kézzel készült hímzések értékesítésével foglalkozik. A webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton, a www.lelekolto.hu webcímen lehetséges.
Az ÁSZF tartalmazza a www.lelekolto.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) keresztül megvásárolható tervezett termékek, és kész termékek vásárlásának menetét, és a Honlapnak a Honlap igénybe vevője (továbbiakban: „Vevő” vagy „Fogyasztó”) általi használatának feltételeit.
Jelen ÁSZF a Szolgáltató valamennyi, a Honlapon keresztül megvásárolható Termékére vonatkozik és érvényes. A Honlapon történő vásárlás feltétele, hogy a Vevő magára nézve kötelezően elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, amelyről a megrendelés menete folyamán jognyilatkozatot tesz.
A Vevő személyes adatainak kezeléséről az Adatvédelmi Nyilatkozat rendelkezik, mely a következő linken https://www.lelekolto.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ közvetlenül elérhető.
Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a rendelési adatok bizonyítják), ráutaló magatartással tett jognyilatkozattal jön létre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeken rendelkezésére állunk.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
A Vevő a Honlap használatával, a megrendelésének, árajánlat kérésnek elküldésével tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat.
2. Elektronikus szerződéskötés (vásárlás) menete
2.1. Az termékek bemutatása
A Honlap tartalmai elérhetőek minden Vevő számára, regisztráció nélkül.
A tervezett termékek esetében a Honlapon történő árajánlatkérés, valamint a kész termékek esetében a Honlapon történő megrendelés azonban adategyeztetéshez van kötve, így a Vevő csak az adategyeztetést követően tudja leadni árajánlat kérését, megrendelését a Honlapon.
A Vevő az adott tervezett termék, kész termék jellemzőiről a Honlapon az adott tervezett terméknél, kész terméknél kap tájékoztatást.
2.2. A termékek ára
A Honlapon az „Árak” menüpontban megjelenített Termékek árkategóriája, valamint a kész termékeknél megadott árak az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve.
A Termék árkategóriája magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre és kizárólag magyar forintban egyenlíthető ki a megrendelés értéke.
A tervezett termékek árai iránymutatóak, a végleges ár az ajánlattétel során kerül meghatározásra a minta összetettségétől függően.
A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja, minden előzetes bejelentés nélkül. Az árak, illetve a termékek folyamatosan változhatnak, bővülhetnek.
2.3. A termék kiválasztása, a vásárlás menete
2.3.1. Tervezett termékek
A Honlapon a tervezett termékek esetében személyre szabott megrendelésre van lehetőség.
A Vevő a kiválasztott tervezett termékekről az “Ajánlatkérés” gombra kattintva kérhet árajánlatot. A Vevőnek lehetősége van arra, hogy a tervezett termék attribútumait módosítsa, valamint módja van ellenőrizni, és szükség esetén javítani a megadott Vevői adatokat.
2.3.2. Kész termékek
A Vevő a kiválasztott kész terméket a “KOSÁR” -ba rakhatja. Ezt követően mód van a vásárlás folytatásával újabb termékek kiválasztására, és a “KOSÁR”-ba helyezésére. A megrendelés véglegesítése előtt a Vevőnek lehetősége van arra, hogy a „KOSÁR” tartalmát módosítsa, onnan kész terméket távolítson el, darabszámot módosítson, vagy újabb kész terméket helyezzen el. Ugyancsak módja van ellenőrizni, és szükség esetén javítani a megadott Vevői adatokat.
2.3.3 Ajándékkártya
A Vevő a ajándékkártyát igényelhet az által megadott összegben az “Ajándékkártya megrendelése” gombra kattintva. A Vevőnek lehetősége van arra, hogy az ajándékkártyát attribútumait módosítsa, valamint módja van ellenőrizni, és szükség esetén javítani a megadott Vevői adatokat. Az ajándékkártya felhasználásának érvényessége a megrendelés napjától számított egy év.
2.4. A megrendelés, ajánlatkérés során megadott adatok köre
Adategyeztetési folyamat leírása
A következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére:
- Megrendelő neve
- E-mail cím
- Telefonszám
- Számlázási cím: Irányítószám, Város, Utca, házszám
- Szállítási cím: Irányítószám, Város, Utca, házszám
- Szállítási opció
A megrendelés során minden adat megadása kötelező a megrendelés teljesítéséhez.
Az adatok megadását követően az “Elolvastam és elfogadom az Általános szerződési feltételeket, valamint az Adatvédelmi Tájékoztatót” négyzet bejelölésével a Vevő elfogadja és magára nézve kötelezőnek tekinti jelen ÁSZF és a vonatkozó Adatkezelési Tájékoztató rendelkezéseit.
Ha a Vevő mindent rendben talált a megrendelési adatokkal kapcsolatban, akkor tervezett termékek esetében az „Árajánlatkérés” gombra, kész termék esetében a „Megrendelés elküldése” gombra, ajándékkártya igénylése esetén az „Ajándékkártya megrendelése” gombra kattintva megrendelését elküldi a Szolgáltató részére.
Fontos, hogy a vásárlás folytatásához, a Vevőnek ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat.
Vevő jogosult a megrendelését/ajánlatkérését a kifizetés előtt törölni a lelekolto@gmail.come-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a megrendelés/ajánlatkérés törléséről. A Vevő felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok (pl. számla) megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A Szolgáltató a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A tervezett termékek esetében az árajánlat kérése a Vevő számára fizetési kötelezettséget nem keletkeztet.
Egyedi megrendelés esetén (egyéni alapanyagra való hímzés) a Vevő a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikén tudja a megrendelés részleteit egyeztetni, és az ez alapján megküldött ajánlatot elfogadni. Az egyedi alapanyag Szolgáltatóhoz való eljuttatásának szállítási költsége a Vevőt terheli.
Ha a megrendelés/ajánlatkérés elküldését követően merül fel a megrendelés/ajánlatkérés tartalmára vonatkozó módosítási igény, azt a Szolgáltatónak a lelekolto@gmail.com email címen jelezheti a Vevő.
A Vevőnek a rendelés/ajánlatkérés bármely szakaszában és a megrendelés/ajánlatkérés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. Adatbeviteli hibának minősül például a rossz szolgáltatás elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
A Vevő a megrendelés leadását követően felismert adatbeviteli hibát a lelekolto@gmail.com email címen keresztül tudja jelezni.
2.5. Megrendelés visszaigazolása, ajánlati kötöttség, a szerződés létrejötte
A Szolgáltató a megrendelést/ajánlatkérést követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikus úton, a megrendelés/ajánlatkérés során megadott e-mail címre továbbít egy megerősítő e-mailt, annak ellenőrzésére, hogy a megrendelés/ajánlat kérés/regisztrációt valóban a megadott e-mail cím használója kezdeményezte. Amennyiben megrendelés/ajánlatkérés elküldésétől számított 48 órán belül a Vevő nem kap visszaigazolást az általa megadott valós e-mail címre a megrendelés/ajánlatkérés elfogadásáról vagy elutasításáról, a Vevő mentesül a megrendelési/ajánlati kötelezettség alól.
A megrendelés/ajánlatkérést esetében a visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendeléssel/ajánlatkérést kapcsolatos információkat (Kész termék esetén: rendelési azonosítóját, megrendelt terméket, a megrendelés fizetendő bruttó összegét. Tervezett termék esetén: megrendelő adatait, számlázási, szállítási címét, szállítás módját, az ajánlatkérés attribútumait, Ajándékkártya igénylés esetén: Ajándékozott nevét, Ajándékkártya bruttó összegét, megrendelő adatait, számlázási, szállítási címét, szállítás módját).
Tervezett termék ajánlatkérése estén a Szolgáltató az automatikus visszaigazolást követő 72 órán belül megküldi a Vevőnek az árajánlatot, és felveszi vele a kapcsolatot további egyeztetés céljából.
Az egyedi megrendelések esetén a Vevő által megküldött e-mailes megkeresésre a Szolgáltató 72 órán belül válaszol, felveszi a kapcsolatot a Vevővel további egyeztetés céljából, majd megküldi az árajánlatot.
A Vevőnek rendelésével kapcsolatos kérdése esetén a rendelési azonosítóra kell hivatkozni.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.
Amennyiben a Vevő természetes személy, a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A Vevő a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15.§-a, és egyéb feltételei (pl. 20.§) szerint a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.
A távollévők közötti szerződés akkor jön létre, amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a Szolgáltató a visszaigazolást/ajánlati egyeztetést követően egy újabb e-mailben vagy például telefonon értesíti a Vevőt a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról). A Vevő tudomásul veszi, hogy az automata visszaigazolás szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Vevőt a megrendelés/ajánlatkérés részleteiről és várható teljesítéséről.
Az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással a Szolgáltató még nem fogadja el a megrendelést/ajánlatkérést, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelés Szolgáltatóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a Szolgáltató nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelést indokolt esetben visszautasítsa, vagy bármikor, átmenetileg vagy véglegesen visszavonja, így különösen
· valótlan vagy hiányos adatok megadása;
· a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megsértése, vagy a Szolgáltató, a jogtulajdonosok és/vagy más felhasználók személyes adataival, a Szolgáltatás rendszerével vagy a Termékekkel történő bármilyen visszaélés esetén.
A visszautasítás, illetve visszavonás okáról a Szolgáltató a Vevőt e-mail üzenetben tájékoztatja.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vevő által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, továbbá Szolgáltató köteles biztosítani, hogy a Vevő érvényesítse a hibás teljesítés esetére a jogszabályban biztosított egyéb jogait.
Amennyiben a Vevőnek megrendelésével kapcsolatban bármilyen kérdése van, a lelekolto@gmail.com címen tudja jelezni. A Vevőt a Szolgáltató a megadott elérhetőségei egyikén megkeresi.
2.6. Fizetés
Banki átutalás: A rendelés ellenértéke, a rendelés teljesítése előtt átutalással fizethető ki. Fontos, hogy az átutalás megjegyzés rovatában fel legyen tüntetve a rendelés azonosítója, és a Vevő neve.
Az átutalást a következő számlaszámra kérjük teljesíteni:
- Egyéni vállalkozó neve: Khaut Kriszta
- Számlavezető pénzintézet: UniCredit Bank
- Számlaszám: 10918001 00000115 96960009
A beérkező átutalás feldolgozása 2-3 munkanap. A rendelés teljesítésére, valamint a szállításra csak a befizetett összeg jóváírását követően, és a kifizetés feldolgozását követően kerül sor. Amennyiben 8 napon belül nem érkezik meg bankszámlánkra a megrendelés végösszege, a rendelés automatikusan törlésre kerül rendszerünkből. A rendelés teljesítését, valamint a termékek kiszállítását, csak a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg.
2.7. Szállítás
A termék szállítási díjáról a Vevő a vásárlás előtt a “Tudnivalók” menüpontban előzetesen tájékozódhat.
A kész termékek, valamint ajándékkártya esetében a megrendelés véglegesítése előtt a szállítási cím szerinti végleges szállítási díj összegével emelkedik a megrendelt áruk végösszege, így a Vevő ennek tudatában dönthet a megrendelés véglegesítéséről.
A tervezett termékek , valamint az egyedi megrendelések esetében a szállítási cím szerinti végleges szállítási díj összegét a Szolgáltató által megküldött árajánlat tartalmazza.
A szállításra azt követően kerülhet sor, hogy a Szolgáltató a megrendelés Vevő általi véglegesítését, valamint a rendelés ellenértékének kiegyenlítését követően erről megerősítő e-mail-t küld a Vevőnek.
A tervezett termékek, valamint az egyedi megrendelések esetén szállításra jellemzően a Vevő által véglegesített megrendelés, rendelés ellenérték kiegyenlítés Szolgáltató általi visszaigazolását követő 30 munkanapon belül (hétfőtől péntekig) kerülhet sor.
A Vevő által megjelölt szállítási helyre történő teljesítésre a futárszolgálatnak történő átadástól számított 1-3 munkanapon belül kerül sor. Tekintettel azonban arra, hogy egyes termékek, szolgáltatások beszerzéséhez és szállításához – a gyártói, kereskedői készletektől és lehetőségektől függően – hosszabb időszak szükségessé válhat, ezt a körülményt a Szolgáltató az adott terméknél, szolgáltatásnál jelzi. Ha a Szolgáltató előre nem rendelkezik az előzőek szerinti információval a Vevőt e-mailben értesíti az eltérő szállítási határidőkről.
Szállítási mód:
- Futárszolgálat igénybevételével
A kiszállítás költségeit a megrendelés Vevő általi véglegesítése és a fizetés előtt a Honlap „Tudnivalók” felülete jelzi a Vevő számára.
GLS házhozszállítás: 2940,- Ft
GLS csomagpont: 2940,- Ft
Foxpost csomagautomata: 1140,- Ft
Foxpost házhozszállítás: 2400,- Ft
Sikertelennek számít a kiszállítás, ha a Vevő a Terméket az ismételt kiszállítás esetében sem veszi át. Ebben az esetben a megrendelés visszavontnak tekintett.
A termék szállítási helyre történt megérkezésekor a Vevő köteles a termék csomagolását átvizsgálni. Amennyiben az sérült arról köteles a futárszolgálat munkatársának jelezni és arról a felek jegyzőkönyvet vesznek fel.
- Személyes átvétel
Személyes átvételre Győr belvárosának területén van lehetőség.
Szolgáltató felhívja a Vevő figyelmét, hogy amennyiben a Vevő nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik.
Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Vevő az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Vevőkkel szemben.
Felhívja Szolgáltató a Vevők figyelmét, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe veszi ügyvédei segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Vevőt terheli.
2.8. Számla
Szolgáltató a megrendelt szolgáltatás kiszállításakor a Vevő részére, a kifizetés igazolására elektronikus számlát ad. A vásárlási tranzakció végrehajtásával a Vevő hozzájárulását adja ahhoz, hogy a Szolgáltató elektronikus számlát állít ki részére. A Vevő kérésére a Szolgáltató az átutaláshoz előre megküldi a kiállított számlát e-mailben. A befizetésről kiállított számla eredeti példányát a megrendelt termékek átvételekor adjuk át.
Tervezett termékek esetében az árajánlat elfogadását követően a Szolgáltató elektronikus Díjbekérőt küld ki a Vevő részére az árajánlatban szereplő bruttó végösszegről. A Díjbekérő befizetésére a Vevőnek 8 nap áll rendelkezésére. A befizetés megérkezését követően a Szolgáltató Előlegszámlát állít ki, és a Vevő részére elektronikus úton megküldi, mely tartalmazza a befizetés bruttó összegét. A tervezett termék elkészítését követően a Szolgáltató nullás Számlát állít ki, és a Vevő részére elektronikus úton megküldi.
Ajándékkártya esetében az árajánlat elfogadását követően a Szolgáltató Számlát állít ki, és a Vevő részére elektronikus úton megküldi.
3. Elállási jog természetes személyek esetében
3.1. A Szolgáltató elállási joga
A kész termékek esetében a készlet adatok frissítése, aktualizálása naponta történik, ennek ellenére esetenként előfordulhat, hogy bár a rendszer felvette a rendelést, a termék már elfogyott, vagy nem beszerezhető, erről a Szolgáltató minden esetben értesíti a vásárlót. A Szolgáltatót megilleti továbbá az elállás joga abban az esetben is, ha a termék árának feltüntetése hibásan történt, és a Vevő a megrendelését a hibás áron véglegesítette. Elállás esetén a Szolgáltató a Vevő részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és a Szolgáltató azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot egyeztetés céljából, valamint a Vevő által megfizetett összeget haladéktalanul visszautalja a Vevő számlájára.
3.2. A Vevő elállási joga
A Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet értelmében a Fogyasztó a megrendelt áru kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, és visszaküldheti a megrendelt terméket. A terméket a Fogyasztó a saját költségén köteles visszajuttatni, a termék postai küldeményként nem juttatható vissza.
Az elállási/felmondási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében: „attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.”.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email-en keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül).
A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja ennek a költségviselését, valamint a termék kiszállítási díját sem téríti.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
A Szolgáltató az áru visszaérkezését követően haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a vételárat a Vevő részére. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Vevő az őt megillető elállási jog rendeltetésszerű gyakorlására köteles, e jogával nem jogosult visszaélni. Visszaélésnek minősülő elállás esetén a Szolgáltató mentesül az áru visszavételének és a vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.
A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
A Szolgáltató előzetes eltérő megállapodás kivételével, kizárólag a sérülésmentes, nem használt, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Fogyasztót terhelik. A visszaszállítás során eltűnt áruért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. Az áru hiányában a Szolgáltatót semmilyen kötelezettség nem terheli.
A csere jog gyakorlása során a termék visszajuttatásának és a csere termék kiszállításának költsége a Vevőt terheli.
A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címek egyikére:
Khaut Kriszta egyéni vállalkozó
Postai cím: 9022 Győr, Szent István út 53. 3/21.
E-mail: lelekolto@gmail.com
Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat mintát is:
Címzett: Khaut Kriszta egyéni vállalkozó,
- 9022 Győr, Szent István út 53.
- E-mail: lelekolto@gmail.com
Alulírott/ak ……………………………………. kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400045.kor
Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vevőket illeti meg.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
A szavatosságról szóló részletes tájékoztató (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
2.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
4.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Termék hibája esetén Ön – választása szerint – az 4. 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
4.3. A szavatossági igény esetén történő eljárás
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, nyugtával).
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
3. Panaszkezelés rendje (FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)
Amennyiben a Vevőnek a honlap üzemelésével, az azon szolgáltatott információkkal kapcsolatban, vagy a vásárlással kapcsolatban észrevétele vagy panasza van, úgy azt Szolgáltatónak az alábbi e-mail címen jelezheti: lelekolto@gmail.com. A Szolgáltató minden egyes panaszt érdemben kivizsgál, és annak eredményéről legkésőbb 30 napon belül a Vevőt tájékoztatja.
Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vevőnek. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Fogyasztónak.
Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Ha a Fogyasztó panasszal élni kíván, szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát* köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címek egyikére:
Khaut Kriszta egyéni vállalkozó,
- Postai cím: 9022 Győr, Szent István út 53. 3/21.
- E-mail: lelekolto@gmail.com
5.1. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben Szolgáltató és Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vevő számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
5.2. Békéltető testületi eljárás
A Békéltető Testület a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A Békéltető Testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és az Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhat (https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek).
A Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
5.3. Bírósági út
A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitával érintett hibás teljesítésből eredő szavatossági igényét, illetve követelését végső esetben a Bíróság előtt polgári peres eljárás keretében érvényesíteni a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében.
5.4. Online vitarendezés
Amennyiben a megrendelt termékkel kapcsolatban a Fogyasztónak, mint magánszemély bármilyen panasza van, először a kereskedő Szolgáltatóval kell felvennie a kapcsolatot.
Ha a Fogyasztó panaszát nem tudta a Szolgáltatóval ily módon elintézni, úgy a Fogyasztó elindíthatja az online vitarendezési eljárást. Ez a vitarendezési platform olyan igénybe vehető alternatív, bíróságon kívüli online eljárási lehetőség, melynek segítségével elkerülhetők a hosszadalmas és költséges bírósági eljárások.
Attól, hogy a Fogyasztó részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez.
A platform Magyarországon lehetőséget kínál mind a belföldi, mind pedig a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére. (Belföldi vitáról akkor van szó, ha a Fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás is rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel. Határon átnyúló vitáról akkor van szó, ha az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó az interneten keresztül vásárolt egy terméket, vagy vett igénybe szolgáltatást, és ennek kapcsán egy olyan kereskedővel támad vitája, amelynek telephelye egy másik tagállamban van.)
Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság hozta létre. Ezen a honlapon (link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU) keresztül a Fogyasztónak lehetősége nyílik arra, hogy a webáruházon keresztül történő online vásárlásához kapcsolódó esetleges jogvitáját rendezze.
Ennek igénybevételéhez először regisztrálni szükséges az online vitarendezési platformon (itt: https://webgate.ec.europa.eu/cas/wayf?loginRequestId=ECAS_LR-4910284-bFNAMx5Q6b5SuCNZWHYvrENissPnXyiCyOKX3CtsYmzeHj0fD9VShOJhCNzzKzzm11mO056K0GH62LdBBu3t7bA-PHslUMVSXYCHutmzRzGSoo0-XywZ5jaxHxO63lMywVeL1TOogUxmKZQZpoznr0Tyado&caller=%2Fcas%2Feim%2Fexternal%2Fregister.cgi), ezt követően egy elektronikus űrlapot kell hiánytalanul kitöltenie a panasszal élőnek.
Az online eljárásnak négy fő szakasza van, melyek mindegyike online végezhető:
- panasz benyújtása;
- a vitarendezési testület kiválasztása közös megegyezéssel;
- panaszkezelés a vitarendezési testület által;
- eredmény és a panasztételi eljárás lezárása
Az eljárás maximum 90 napot vehet igénybe onnantól kezdve, hogy a kérelem hiánytalanul beérkezett. Ez az időtartam az Európai Unió egyik tagállamában sem lehet hosszabb.
A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás, az online vitarendezési platform továbbítja a panaszt ehhez a fórumhoz. (Ha a feleknek nem sikerül ebben 30 napon belül megegyezni, vagy ha a platform nem tud a benyújtott adatok alapján egy olyan alternatív vitarendezési fórumot sem azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, nincs mód a panasz további feldolgozására.)
Amennyiben a Fogyasztó fontolóra veszi, hogy más tagállam alternatív vitarendezési fórumában állapodik meg a kereskedő Vállalkozással, mindenképpen kérjen erre vonatkozó információt az adott tagállam online vitarendezési kapcsolattartó pontjától erre vonatkozóan.
6. Felelősség
Vevő a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlap, valamint a Termék használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vevő köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vevő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Vevők által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Vevő elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vevő államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vevőt terheli a felelősség.
Amennyiben a Vevő a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
7. Szerzői jogok
7.1. Honlap
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vevőnek a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a https://lelekolto.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
A https://www.lelekolto.hu/ név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
7.2. Termékek
A Szolgáltató által értékesített termékek kereskedelmi tovább értékesítése nem megengedett!
8. A jelen ÁSZF hatálya, záró rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről, a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, illetve az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről rendelkezései az irányadók.
Az ÁSZF hatálya a Szolgáltatóra, valamint a Vevőkre terjed ki. A Szolgáltató és a Vevő közötti jogviszony akkor jön létre, ha a Vevő rendszerbe való regisztrációja megtörténik, vagy a Vevő a megrendelés során jelen ÁSZF-et elfogadja, és a Vevő részére a Szolgáltató által elektronikus úton továbbított visszaigazolás megtörténik.
Az ÁSZF érvényes szövegének hatályba lépés napja 2022. október 01. napja
Az ÁSZF határozatlan időre szól.
Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
A Szolgáltató jogosult egyoldalúan megváltoztatni jelen szerződési feltételeket.
9. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.lelekolto.hu/adatvedelmi-nyilatkozat/
Győr, 2022.10.01.